fredag 7 oktober 2011

Ett problem mindre


Minns ni när jag klagade över mitt håriga problem?

Problemet är numera löst. Förra helgen klippte jag mig. Inte nog med det, jag färgade håret också. Svart! Jag har inte sagt något i bloggen ty jag har väntat på ett bra tillfälle för att ta bild på min nya frisyr. Det har varit lite dött på den fronten dock. Idag, när jag traskade runt i skogen och fotade det ena och det andra, slog det mig att jag kunde ta en bild på mig själv. Det har visat sig vara svårare än beräknat. Antingen ser jag arg, berusad eller skadad ut på mina självporträtt. Dessutom fattar jag inte hur jag ska klara av vissa fototekniska hinder när jag använder självutlösare. Efter dagens fotosession kan jag konstatera att en fjärrutlösare ligger högt på önskelistan. Samt några nya objektiv. Men jag nöjer mig med en fjärrutlösare till att börja med :)  

2 kommentarer:

Libe sa...

Modig du är :) och det passar dig bra!

Jeanette Nord sa...

Längtar efter en närbild :-)