lördag 8 oktober 2011

Chanting


Klockan börjar närma sig midnatt. Jag har precis kommit hem från en chantingskväll med Bertil Twede. En kväll som har gett mig så mycket glädje och harmoni att jag kan leva på det ett bra tag framöver. Vet ni, jag är en person med ett väldigt utpräglat kontrollbehov. De som har försökt att göra avslappningsövningar tillsammans med mig vet nog hur svårt det är. Jag kan helt enkelt inte släppa kontrollen om mig själv och min tillvaro. Det gör att jag är ständigt på min vakt och känner av en tärande själslig stress. Stress som aldrig försvinner. Men ikväll har jag kunnat sjunga, öppna den igenbommade själen och verkligen kliva in i mig själv. Jag sjöng mantror och kände hur en våg av frihet sköljde över mig. Nu kommer det att låta flummigt, jag vet, men det kändes som att jag fick kontakt med något väldigt ursprungligt inom mig. Jag förstår inte känslan själv men den gör mig glad och trygg. Lycklig och fri. Och tacksam. 

2 kommentarer:

Maria sa...

Låter som en skön känsla att uppnå!

Anonym sa...

Flummigt eller ej, if it works it works! Fina grejer också! :)