söndag 9 oktober 2011

I soffan


Sara och Lucy ligger i soffan och slötittar på tv.

Utanför mitt staket går det en gammal tant och plockar pinnar från gräsmattan. Det gör hon varje dag. Hon städar, antar vi. Sedan brukar hon slänga pinnarna över staketet, på vår gräsmatta. Magnus har sagt till henne att hon kan slänga pinnarna på andra sidan vägen. Så nu är tanten sur på oss. Sara reser sig från soffan och tanten får syn på henne. Då gör hon världens värsta grimas och räcker ut tungan. Jag kommer aldrig att förstå mig på gamla tanter som plockar pinnar. Jag äter choklad och funderar på om jag ska gå på core-passet. Det tar emot. Ganska mycket faktiskt. Jag vill gärna ligga i soffan och slötitta på tv. Tillsammans med Sara och katten. Men jag vill också bli stark och smidig så jag är lite kluven. Jag blir inte förvånad om latmasken vinner.

Söndag, min härliga, lediga söndag...

Inga kommentarer: