måndag 22 juni 2009

Hemligheter










Jag har alltid haft en speciell relation till träd. Som liten pratade jag med dem. Jag tror att träden bär på en hemlighet men inte kan förstå vilken. En gång ertappade min lillasyster mig när jag viskade något till ett träd. Det tyckte hon var löjligt. Än idag brukar hon dra den historien varje gång vi träffas. Vi skrattar åt den. Jag var ett märkligt barn och bjöd på många löjliga historier. Men trädens hemlighetsfulla väsen fascinerar mig än idag. De vet något vi inte vet. Något viktigt. Kanske försöker dem berätta sina hemligheter för oss men vi förstår inte deras språk?

8 kommentarer:

Mimson sa...

Så fint beskrivet och även i mina ögon; sant!
Maria

Anonym sa...

Träd är verkligen fina och som sagt lite magiska :-)

Unknown sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Unknown sa...

Mycket vackra bilder, och dina ord fångar den magi jag fullständigt håller med dig om, att den finns...

Kram
från Eva

Maria sa...

Vackra bilder! Och vackra ord. Morgonpoesi för mig!

Saba sa...

Tack, det var verkligen härligt.
Och tänk, vår ledsna bebis sov i bilen hela resan ner och nästa dag var hon som förbytt. Skrattade åt kor och fåglar, satt och babblade i mormors famn.

Dina foton är så fina, bor du någonstans på landsbygden? Det måste vara härligt att ha så nära till naturen.

smultron sa...

Fotot mot solen är otroligt vackert!

Anna Stilla sa...

Tack så mycket för alla kommentarer. Sara frågade om jag bor på landsbygden. Jag önskar jag gjorde det. Jag bor i Eskilstuna men mitt bostadsområde är omgivet av åkrar, hagar och skog så det är bara att gå en lien bit och vips så är asflten borta :)

Varma kramar till Er alla
Anna