tisdag 23 juni 2009

Ska jag berätta?





Jag och Nosan åkte till hundbadet. Det är bra att det finns ett ställe vid ån där hundarna inte är portade. Det är för det mesta samma personer och samma hundar som träffas där. Hundarna och dess ägare känner varandra väl. Även Nosan är en känd personlighet på stranden. Hon är cool, hon jäktas inte, skäller inte. Hon lufsar runt och nosar på alla dofter.

Jag tog med mig Potensgivarna, en bok av K. B. Holmqvist. Igår läste jag halva boken och tänkte läsa den klart på stranden. Men jag kunde inte för alla bokstäver hoppade som tokar framför mina ögon. Och jag visste varför... En händelse har skakat om min lilla värld.

Jag har funderat hela dagen på om jag skulle berätta om det i bloggen. För om jag berättar och det blir inget av det så kommer jag kanske att känna mig snopen. Men samtidigt... Samtidigt är jag så glad, så upprymd att min kropp går isär i sömmarna.

Ska jag berätta?

Ska jag?

Ja! Det ska jag!

Igår fick jag ett mail från en journalist. Hon skrev att hon tyckte att min blogg var fin och ville komma hem till mig och göra ett reportage. Kan ni förstå det? Någon har sett min blogg bland tusen andra bloggar och tyckt att den var fin. Så fin att tidningen kommer hem till mig! Vilken bekräftelse på mitt bloggande, på min livstil, mitt hem. Det känns underbart och läskigt samtidigt. Det är därför Potensgivarna inte är klarlästa. Kanske imorgon.

13 kommentarer:

Fia sa...

Vi är många som älskar din blogg så journalisten som du väntar har gjort ett riktigt kap. Du är en fantastisk bloggare som har förmågan att fängsla och intressera oss andra med dina bilder. Jag är såååå glad för att du får lite uppmärksamhet för detta. Kram och lycka till!

smultron sa...

Kul! Men så har du ju en jättefin blogg också :)

Ancan sa...

Grattis Vad kul...fast egentligen är det nog ingen som är särsklit förvånad...du sprider så mycket känslor genom ditt skrivande:-)

Unknown sa...

Vad roligt att du berättar!
Din blogg är en av de absolut mest finstämdaste som jag vet, så den journalisten kommer helt rätt...

Stor Kram
från Eva

Estella sa...

Grattis! Jag är inte alls förvånad, din blogg är mycket orginell! Kram

Anonym sa...

Men så kul!!! Det kommer bli ett fint reportage!Ha det fint i sommarvärmen!

Mona sa...

Riktigt roligt Anna! Jag blir så glad för din skull. Fast särskillt förvånad över att någon upptäckt och tycker om din blogg är jag ju förstås inte :-)
Kram / Mona

Mimson sa...

Det är ju alldeles ljuvligt!
Sedan jag stötte på din blogg har jag följt den med glädje. Som jag har skrivit förut så skriver du så poetiskt, fint, nyfiket och jag blir alltid så glad när jag har ett nytt blogginlägg att läsa i från . Ser framemot reportaget!

Anonym sa...

Inte förvånad, din blogg är en njutning Anna! :)

Trollmor sa...

Vad roligt Anna! Jag är heller inte förvånad, din blogg är en ren och skär njutning att besöka.
Ser med spänning fram emot repotaget.
Kramar Trollmor

Anna sa...

Härligt, grattis! Men det är inte särskilt förvånande för du får en att trivas hos dig! Din blogg innehåller inte reklam, den är stilren och mycket personlig! Du är väl värd att uppmuntras i minst en tidning! Kram!

Persilja sa...

Äntligen!!!! Men vilken tidning? Vill ju veta och läsa nätupplagan om inte annat. LOVA att tala om när det är dags. Och du! Jag har en "passus" till dig hos mig. Ang vinterblekhet. Fniss.

Dubbelörn sa...

Underbart vännen! Så enormt glad är jag för din skull :).

Ses gärna för en fika för att slippa se bygget här hemma ;).

Stor varm kram... sorry menar förstås svalkande kram ;)