söndag 12 maj 2013

Visa klänningar? Javisst!


Emileitha undrar om jag kan visa de klänningarna som jag fyndade igår. Det kan jag nog. Prislapparna sitter kvar än och eftersom jag har köpt klänningarna på rea så gav jag hela 75 kr för båda två. Det tycker jag är ett bra fynd. Annars handlar jag inte så mycket på Myrorna nuförtiden. Delvis för att jag är sällan på stan och delvis för att jag tycker att Myrorna har börjat med alldeles för höga priser. Men ibland hittar man guldkorn.


Den marinblåa klänningen är i 100% linne.


Och den rödblåa, rutiga klänningen är från HMs egna märke, L.O.G.G.

Jag tycker väldigt mycket om att bära klänningar tillsammans med byxor. Annars känner jag mig alldeles för naken. Dessutom får jag sällan solbränna så mina vita ben lyser lite för starkt i sommarsolen. Nu ska klänningarna in i tvätten och jag ser fram emot något trevligt tillfälle att använda dem.

4 kommentarer:

Anonym sa...

vad du är vacker! skiner och ler som en sol:)

Emileitha/Tarja sa...

Nu är jag lite avis, så fina klänningar du hittade. Linne är så skönt när det är sommar o varmt.
Jag bryr mig inte om att jag har svarta blod märken i mina ben..( vad heter det, inte åderbrock)utan går med bara ben hela sommaren o sedan plötsligt är de lite bruna mot hösten. Nu kom jag på att köpte en klänning i linne redan tidigare, undrar om måste ändra lite på den.. Tack för tipset. Du har rätt, försöker köpa på annat än Myrorna,så dyra de är nu för tiden. Ha det gott

Raija sa...

Vilka fina klänningar du hittade och ännu roligare att de var till bra pris.
Jag gillar också att ha klänningar med byxor eller leggings under :-). Jag har massor av rivsår efter alla kattungar jag haft hos mig i jourhem på smalbenen och det är inte snyggt, fast ibland bryr jag mig inte om att det syns.

Anonym sa...

Ania mam ta sama kiecke w kratke ;))