lördag 11 maj 2013

Lördagspanik


Imorse fick jag lördagspanik. Det brukar jag få när jag har en ledig dag och alldeles för många valmöjligheter. Ska jag till Skiren-Kvicken? Eller ska jag till stan? Jag kanske ska helt enkelt stanna hemma och bara slappa med ett korsord i den ena handen och en kopp te i den andra? Medan jag försökte bestämma mig för något då hörde jag hur klockan tickade och tiden höll på att försvinna ifrån mig. 

- Gör något - vädjade jag till mig själv.

Men jag var så rädd. Rädd för att göra fel val och mot dagens slut ångra det surt. Men ännu värre skulle det bli om jag inte valde något alls. Så jag åkte ner till stan för att hämta några broschyrer på Turistbyrån. Ångrar jag det? Nej, absolut inte. Jag fick stå under blommande körsbärsträd och lukta på magnoliablommor. Och så hade Myrorna 50% rea på alla klänningar och jag blev två vackra klänningar rikare. Ibland är det bara att fatta ett beslut och köra hårt på det...

5 kommentarer:

Emma sa...

Härligt när valen blir de rätta :) ett tips ( men du har säkert redan varit där) är sofiebergsåsen, ska vara obeskrivligt vackert med dess hav av backsippor...

Emma sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Fru Purjo sa...

Kan känna igen mig i den där paniken över att ta vara på tiden och dagen på bästa sätt. Det har blivit bättre med åren. Jag försöker ta det lite mer ro nu, man får ju ändå alltid mer tid. I alla fall så länge man lever ;-)

Nu med hus och renovering, odlingar och höns, brukar det ofta ge sig med vad jag vill göra...i alla fall borde vilja göra :-)

Emileitha/Tarja sa...

Den paniken känner jag igen, kan hända jag bara sitter o läser när inget beslut blir taget.
Vill du visa klänningarna, jag vill hitta några på loppis men man ska ta sig dit först.. Livet är bra trögt ibland..

Anna Stilla sa...

Tack för Era kommentarer. Och tack Emma för tipset. Jag har ganska nyligen varit på Sofiebergsåsen. Ett jättefint ställe. Man (eller i alla fall jag) blir helt mållös när man står där och tittar på alla backsippor som blommar just nu.