torsdag 1 november 2012

Novembergoja


Första november. Den första dagen på den månaden som ger mig mest ont i själen. Februari är också pest men då är man i alla fall på väg mot våren. November har inget gott med sig. Det enda sättet att överleva den mörka, kalla och dystra månaden är att se till att ha det roligt trots allt.

Jag ska kanske ordna en polsk afton hemma hos mig? Några polacker (samt några tappra svenskar som måste dras med dessa polacker), en flaska Wyborowa och en burk polsk saltgurka kan säkert lysa upp vilken novemberhimmel som helst. Nä, nu är jag trött och skriver goja...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Äntligen någon som vågar skriva sanningen om november!!!!

Men vet ju inte när man ska dö men fick jag bestämma själv så skulle det definitivt bli 1 november. Inget hopp om någonting och ingen har hunnit köpa julklappar till mig så det är en perfekt tid att lägga sig ner och dö på.

Martin

Anna Stilla sa...

Tänket du också på döden? För jag har skrivit en lista på vilka låtar som ska spelas på min begravning, vilken klädsel som gäller då samt vem som får ärva min kamera.