tisdag 16 oktober 2012

Somliga straffar Gud på lunchrasten

Hemma hos oss är det Magnus som lagar mat. Inte för att han tycker att det är så himla skoj utan för att han har mer tid till det än jag. Han kämpar hårt. Ibland gör han något riktigt gott och ibland något som jag är mindre förtjust i. Igår gjorde han Korv Stroganoff. Helt ok men jag väljer gärna något annat om jag får tillfälle till det. Därför bestämde jag mig för att inte ta med någon lunchlåda till jobbet idag. Som tur är så har vi möjlighet att beställa mat på plats. Dessutom kan vi välja bland många olika maträtter. Idag har jag valt pasta med kyckling. Jag öppnade värmeskåpet för att plocka fram den beställda lunchlådan och blev förfärad. Inuti lådan fann jag Korv Stroganoff!!!

Jag hade helt enkelt kryssat i fel ruta när jag beställde min lunch. Somliga straffar Gud...

4 kommentarer:

Raija sa...

Ha ha ha....så kan det bli :-).

cruella sa...

Nämen:-)

Solsippan sa...

Haha! Lagen om alltings jävlighet eller helt enkelt en freudiansk grej där man förklarar allting med att hjärnan inte hör "inte". Alltså "Jag ska INTE kryssa i Korv stroganoff" blir helt enkelt "Jag ska kryssa i Korv stroganoff". Lite synd tycker jag om dig i alla fall. Inte kul att äta samma sak två dagar i rad om man inte ens tycker om det...

kama sa...

:) dobre hehe