onsdag 17 oktober 2012

Inga bilder

Ack, tredje inlägg på raken utan någon bild alls. Idag tänkte jag faktiskt göra något åt saken och åka till Sundbyholm efter jobbet. För Er som inte är härifrån måste jag berätta att Sundbyholm hör till mina smultronställen. Där finns en vacker strand, ett slott och en stämningsfull bokskog. Så jag tänkte åka dit, fotografera och sedan dränka bloggen i bilder. Men när jag slutade jobba då var det grått, kallt och regningt. Och jag var trött och det enda jag ville var att åka hem, dricka te och tänka på julen. Tiden går ju så fort och min dotter önskar sig en äkta Disney-jul. Jag har aldrig haft en sådan jul och försöker klura ut hur jag ska kunna fixa lite Disney-känsla i vårt antidisneyska hem. Sara lever i sina barndomsminnen. På den tiden var ju julen helt magisk för henne. På något sätt försöker hon återskapa känslan men jag är rädd för att det är omöjligt. Frågar ni mig så vill jag helst åka till någon stuga. Gå på en lång skogspromenad. Och på kvällen tända några levande ljus, lägga mig till rätta i en mjuk soffa, lyssna på Stilla natt och läsa en bok...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Du glömde nämna det viktigaste i Sundbyholm, TRAVBANAN!

Martin

Raija sa...

Så försvinner julkänslan med åren, för vi är likadana och vill helst bara ta det lugnt. Det enda jag brukar göra är att sätta upp lite julgardiner och några adventstakar i fönstren och i för sig lite julmat också, men det räcker.

Anonym sa...

Oj...Disneyjul....det låter ansträngande!
Jag föredrar långpromenad och en liten stuga...och en skinksmörgås::)
Gonatt Anna...
//Christin

Emileitha/Tarja sa...

Tänk om det gick att uppleva barndoms jul..en endaste gång.. Den känslan finns inte längre