måndag 15 oktober 2012

Redaktören har svarat

Redaktionen har svarat på mitt mail. Otroligt fort måste jag säga. Redaktören har bett mig om lite mer upplysningar innan hon kan ta ställning. Det är ett väldigt taskigt läge att försöka sälja en idé. Jag har ju inte mycket att skryta med. Inga publicerade artiklar som jag kan hänvisa till. Inga tidningar som har köpt något material från mig. Eller ja, en tidning för evigheter sedan men det känns nästan preskriberat. Hur ska den stackars redaktören kunna lita på att jag fixar uppdraget? Ingen vill ju köpa grisen i säcken, hur gullig grisen än verkar. Jag svarade dock ärligt på hennes frågor och nu väntar jag med spänning på vad hon tycker. Med tanke på hur taskigt läge då det är så är jag glad för att det inte blev ett blankt nej från redaktören. Eller en evig tystnad...

Ett stort tack för Era kommentarer, alla heja på och lycka till och för att ni tror på mig.

9 kommentarer:

Emileitha/Tarja sa...

Då håller jag tummarna lite till ...
Det ska gå ..........

Anonym sa...

Heja Anna!
Vore kul om fler får läsa dina texter. Kan vi ses? Viote himla roligt. Har inga jobb inplanterade just nu. Hör av dig på 0788441500 eller 123523

Anonym sa...

Från Christina Hjalmarsson

Anonym sa...

Jag håller tummarna för att det går vägen!!

Anna Stilla sa...

Tack!

Christina, jag ringer dig. Det var så länge sedan sist.

Anonym sa...

Hurraaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!
Du vet att jag tror på dig Anna! Jag är inte aktiv framför datorn nuförtiden men just ikväll kände jag ett behov att läsa Stillas blogg :)
Och vilken glad överrraskning...jag håller både tummar och tår för dig Anna, det vet du!
Många varma kramar från Christin E

Anna sa...

Hänvisa henne till bloggen, Anna! Dina lysande betraktelser måste hon ju bara läsa. Eller (om det blir för privat) välj ut några blogginlägg och mejla!

Du kan också be om ett personligt möte. Det behöver inte ta mer än 20till 30 minuter, då du presenterar din idé. Säg att du tror så mycket på idén själv, att du bara måste få tillfälle att berätta mer. Det är en chans de inte får missa!

Slutligen kan du alltid göra artikeln ändå och sedan sälja in den. Då finns det dock alltid risk för att någon "snor" idén. Men så kan man också göra.

Återigen varmt lycka till!

Anna Stilla sa...

Anna, tack för alla dina värdefulla tips. Just den här bloggen känns väldigt personlig för mig. Kärleken till humlor blandas med vardagslivet, jobbet och resor. Jag vet verkligen inte om jag kan ens nämna den här bloggen för framtida uppdragsgivare. Men jag har föreslagit för redaktören att jag kan först skriva artikeln och sedan får hon bestämma sig. Jag tror inte att redaktioner snor idéer så där rakt av. Enligt andra frilansar hör det till ovanligheter. Oavsett hur redaktören svarar mig så vill jag ändå "skriva". Jag blir nog inte förkrossad om det blir ett nej. Jag har nämligen förberett mig på hundra sådana men jag hoppas djupt i mitt hjärta att någon gång blir det ett ja.

Anna sa...

Förstår absolut att du inte vill lämna ut den här bloggen. Men kanske visa något exempel från dina fina sagoberättelser?

Nej, jag tror inte heller att de snor din idé. Jag menade mer allmänna koncept i kommunikationsbranschen. (Visste inte om det var en enskild artikel eller en hel serie/ett tema.) Vet andra som har råkat ut för det, men inte just av tidningar.

Jag tror verkligen på dig. Visar du väl vad du gjort, kan de inte motstå det.

Heja på!