söndag 14 oktober 2012

Artikelidé


Under veckan som har gått har min hjärna jobbat så frenetiskt att dess kretsar håller på att smälta pga överhettning. Hela mitt liv har jag drömt om att skriva. Att drömma om saker och ting är dock lite farligt. Det kan sluta med att drömmar förblir inget annat än bara drömmar. Se dina drömmar som mål, läste jag en gång i en tidning. Den har uppmaningen satte verkligen min hjärna i en snurrig rörelse och nu tar jag sats och hoppar högt.

Jag har kommit på en artikelidé och tänkt att den idéen skulle jag kunna sälja till en viss tidning. Men varje gång som jag skulle sätta mig framför datorn för att skriva ett pitchmail till redaktionen blev jag förlamad av rädsla. Att inte duga, att klanta mig och värst av allt, att inte kunna skriva artikeln. Högmod är ingen dygd. Jantelagen regerar.

Det fanns ingen annan utväg än att fixa en kopp te, starta datorn och skriva artikeln. På prov. Låtsas att jag har intervjuat mitt case samt experten. Testa om jag i överhuvudtaget minns hur man skriver.

Och vet ni vad, nu har jag mailat den berörda redaktionen och pitchat min artikelidé. Jag håller tummarna för att de nappar. Gör de inte det då ska jag hitta på andra idéer. För drömmen om att skriva har blivit nu ett mål som jag tänker uppnå.  

10 kommentarer:

Unknown sa...

Lycka till!



Johan

EvaP sa...

Heja!

cruella sa...

åh, spännande!!

Emileitha/Tarja sa...

Heja heja... bra gjort. Kör på

Anna Ström Åhlén sa...

Helt rätt, Anna! Skriva är livet. Att du kan, vet vi via din blogg. Låt redaktionen få veta det också.

Jag önskar dig varmt lycka till!

Libe sa...

Och jag är övertygad om att du kommer att lyckas :)

Anonym sa...

Jag håller alla tummar jag har, jag vet ju att du kan!!!!1

Martin

Raija sa...

Så spännande.....lycka till.

Lo sa...

Lyckta till!!

Maria sa...

Heja Anna! Modigt! Man måste våga för att kanske vinna. Jag har några sådana våga-saker som jag snart måste ta tag i.