lördag 15 september 2012

Den gamla assistenten


Magnus har dammat av den gamla hushållsassistenten. En gång i tiden fanns den hemma hos hans farmor. Idag har jag bakat gammaldags äppelkaka och fått hjälp av assistenten. Det kändes nästan lite heligt att vispa smeten med en sådan gammal hushållsapparat. Tänk er, den är över 60 år gammal och fungerar än! Den är dock lite omständig. Att vispa med en modern elvisp känns betydligt enklare. Men jag kan tänka mig att assistenten blev en hjälte när den på 1950-talet dök upp hemma hos de flitiga husmödrarna.   

4 kommentarer:

Anonym sa...

:-) :-) :-)

Ock nu ligger det 4st nybakade bröd i köket, det dög den också till.....även om den "kastade" deg på mej ibland.

Peace Misia

Anna Stilla sa...

Bröden såg så fina ut!

Raija sa...

Jag har en likadan, men min kanske är något år yngre. Köpte den i våras på Tradera med alla tillbehör, av ett gammalt par. Den använder jag flitigt när jag bakar matbröd.

Anonym sa...

Vilken skönhet!!!

Martin