fredag 24 augusti 2012

Frusen men Happy


Jag blir så uppjagad av alla dessa bröllopsbestyr. Och det är inte ens jag som gifter mig ju.

Magnus plockade upp mig efter jobbet och vi åkte till stan. Jag var på jakt efter en helt vanlig vit cardigan som jag kan ha till min somriga festklänning. Det kan ju bli hur kallt som helst. Den här sommaren är inte mycket att lita på. Men försök att köpa en vit, enkel tröja! Omöjligt! Finns inte. Inte i Eskilstuna i alla fall. Magnus supportade mig tappert. Han dök ner bland alla galgar och försökte hitta något som han tyckte passade. Jag hade dock en bestämd bild av vad jag var ute efter och varken Magnus eller jag hittade det. Efter fyra timmar av den desperata jakten gav jag upp och köpte en dyr parfym istället. Som heter Happy. Hellre frusen och happy än varm och unhappy. En av mina enkla livsfilosofier.

2 kommentarer:

Anonym sa...

En fin filosofi!
När min man handlar kläder går det fort, han säger "jag vet vad jag vill ha och så går jag in och köper det"!
Jo visst, men jag vet också vad jag vill ha, men jag hittar ju inte det!
Jag känner igen mig precis i ditt letande!

Maria sa...

Happy är bra. Men bland det värsta jag vet är att frysa. Så jag vill vara happy och VARM. Kul med bröllopsfest!