onsdag 22 augusti 2012

Bröllop på gång


I helgen ska jag på bröllop. Och det är inte vilket bröllop som helst utan ett riktigt fint sådant. Jag har haft ett år på mig för att skaffa mig ett lämpligt outfit men det har inte varit lätt. Det ska gudarna veta. Jag är lite kinkig när det gäller kläder, speciellt högtidliga sådana. Klänningen ska dölja både mina ärvda åderbråck samt magen som när som helst kan ställa till det för mig, svullna och få enorma dimensioner. Så här i sista stunden har jag fått tag på en somrig skapelse som uppfyller mina krav. När klänningen var klar då uppenbarade sig nästa problem för mig. Väska! Alltså, jag måste ha en väska som rymmer både näsdukar, tamponger, plåster men framför allt kameran. En liten söt aftonväska är alltså oduglig. Attans... 

Idag jobbar jag delat skift, fyra timmar på morgonen och fyra på kvällen. Där emellan har jag en lång lunchrast. Den rasten har jag ägnat åt att sy mig en väska. Eftersom det var länge sedan jag sydde något i överhuvudtaget så har det inte gått helt smärtfritt. Svordomar har förekommit.
Rikligt om jag ska vara ärlig.

Det som finns kvar att fixa är mitt bångstyriga hår... För närvarande ser det väldigt hopplöst ut på den fronten men än så länge har bröllopsproblemen löst sig så jag är hoppfull... 

Men nu måste jag rusa iväg och jobba!

3 kommentarer:

Emileitha/Tarja sa...

Bra skrivet.. Det ordnar sig med håret med.. allt brukar ordna sig, eller hur ? Väskan kan du har även efter bröllopet..ser ut att passa till både fint o lite enklare..Bra gjort ..

Lo sa...

Vad fint med en väska du sytt själv! Söt!
Klokt att välja en fika med bullar istället för rastlöshet i soffan ;-)

EvaP sa...

Fin väska, bra gjort.