söndag 26 augusti 2012

The White Collars eller vad som kan hända på ett bröllop


Igår vigdes Andreas och min fina bonusdotter Johanna. 

Det här är en inofficiell berättelse om vad som kan hända på ett bröllop. Speciellt på ett bröllop där kärleken var så stark att den kunde man nästa ta på, där vännerna var omtänksamma och familjen helt galen. Och där den mystiska bröllopsmaffian The White Collars fanns med på gästlistan. 



Efter ceremonin och den efterföljande kramstunden åkte vi gäster till festlokalen.
Där blev vi bjudna på lite champagne.



Plötsligt fick jag syn på några medlemmar av The White Collars som stod lite avsides.
Jag försökte närma mig dem och avlyssna deras viskningar. Jag fick dock avbryta avlyssningen. Inte ens The White Collars fick stjäla min uppmärksamhet från Brudparet som gled in på gårdsplanen sittandes i en stilig Ford Mustang.



Ack, jag kunde inte hålla fingrarna i styr och hoppade in i Mustangen. Det är inte varje dag man får ett sådant tillfälle... Sami, som för tillfället agerade chaufför, blev blek i ansiktet och bestämde sig för att köra bort bilen. Jag kunde inte förstå varför men hade ingen tid att fundera över det heller.


Det var dags att gå in och äta lite mat.
Bruden ser lite fundersam ut men jag kan intyga att maten var enormt god.


Under middagen höll många nära och kära fina tal. Magnus (Brudens far) klarade uppgiften galant!


The White Collars höll sig osynliga och jag började undra... 
Svaret kom vid bröllopstårtan. Där stod de helt ogenerade och med hjälp av sin utrustning försökte de förverkliga några suspekta planer. Vid den första anblicken liknade utrustningen helt vanliga mobiltelefoner men vi får inte glömma att det är bröllopsmaffian vi pratar om...


Och så var det dags för Brudvalsen...


Den första och sista städade dansen för en stund senare såg det lite annorlunda ut...




The White Collars började organisera sig på dansgolvet. Slips på pannan är deras motsvarigheter till indianernas krigsmålningar. De var på G, inget kunde hejda dem!


Magnus blev tillfångatagen. Antingen skulle han ansluta sig till bröllopsmaffian eller... kära nån, jag törs inte ens skriva det... Eller mista sin kärlek och bli singel.


Magnus valde maffian...


... och därmed kärleken.




THE END

Men det är bara slut på den den här berättelsen. En annan berättelse har precis tagit sin början. Den handlar om Johannas och Andreas liv tillsammans, om kärlek, tillit, vänskap och respekt.

2 kommentarer:

Emileitha/Tarja sa...

Underbart o lite galet..precis som det ska vara. Fint berättat o härliga fina bilder

Raija sa...

Härliga bilder på ett som det ser ut ett riktigt fint bröllop. Kul att se dig på bild också :-) och du var jättefin.