torsdag 10 maj 2012

Tjänstledig


Jag är tjänstledig idag. Utan någon speciell anledning. Vi hade inte så mycket att göra och ville man vara ledig så fick man det. Jag har ingen komp att ta ut och semesterdagar sparar jag. Som tur är så tillåter vår sparsamma, lånefria livsstil att jag tar tjänstledigt när jag får möjlighet till det. För när lönen kommer då har vi ändå pengar till det vi behöver. Det är fördelen med att nöja sig med ett enkelt liv utan statusprylar och dyra vanor.

Jag har inte gjort mycket idag. 
Sovit, ätit goda frallor och postat ett brev till en vän som vägrar internet.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Misia

Jag tycker om när du är ledig.
Livet är mycket roligare när du är hemma.

Make love not war

Anna Stilla sa...

Jag tycker också att livet är mycket roligare när jag är hemma :) Puss.

Laila sa...

Man behöver såna dagar också. Att bara få vara...