fredag 11 maj 2012

A lovely, lovely film


Magnus håller just nu på med ett väldigt omfattade filmprojekt. Han gör om våra videofilmer till dvd. Det innebär att vi måste titta på en del gamla filmer för att bedöma om det är något vi vill spara på. Så han kom med en svensk film och undrade om vi skulle se den ikväll. Men nej, inte svensk! Svenska filmer faller mig inte i smaken. För mycket svärta och plumpt humor är det i dem. En fredagskväll vill jag se något lent. Något som smeker hjärnan och får mig att skratta.

- Jag vill se den engelska filmen om kvinnan som odlar marijuana - sa jag.
- Du menar Saving Grace - sa Magnus och letade fram filmen. 

Kära nån, jag älskar den filmen. Mer och mer för varje gång jag ser den. 

Och The Cornflakes Scene är helt underbar...

1 kommentar:

Nina sa...

Helt underbar! Jag älskar engelska filmer, men har tydligen missat något ... skall försöka få tag på detta!