tisdag 17 april 2012

Oväntad ledighet


Min en aning trötta själ vrålar efter lite ledighet. Lite egen tid. Inte mycket, bara man hinner andas och kanske plocka undan klädhögar. Baka en smarrig kaka och åka på en fotoutflykt.

Påsken var ju kylig och tung för Nosans slut blev så påtagligt för oss då. Framför mig har jag en tuff sommar och min semester är fortfarande ett stort frågetecken. Så när min chef informerade oss imorse att den här veckan är perfekt för att ta ut sin ledighet om man nu så önskar så började det glittra i själen. Jag har nämligen lyckats med att jobba ihop lite komp så jag frågade chefen om hon menade allvar. Det gjorde hon och jag slog till.

Imorse hade jag en lång arbetsvecka framför mig. Ikväll har jag två lediga dagar som väntar på mig. 

Det blir inte alltid som man har tänkt sig men oftast blir det bra i alla fall, som Magnus säger.    

2 kommentarer:

skapasaker sa...

Härligt! Njut!

Laila sa...

Njut av din ledighet, Framför allt... Ladda dina batterier ♥