onsdag 18 april 2012

Ledighetens ljuva doft


Jag vaknade alldeles av mig själv, efter nio timmars oavbruten sömn. Till att börja med fattade jag precis ingenting. Vad gjorde jag egentligen hemma? Borde jag inte vara på jobbet? Och sedan kom den... ledighetens ljuva doft. Jisses, vilken härlig känsla. 

- Det är roligt när du är hemma - sa Magnus vid frukosten. 

Men så mycket hemma har vi faktiskt inte varit.
Vi har roat oss på stan medan vi uträttade olika ärenden. 


I en bokhandel bläddrade vi i varsin bok.


I en butik hittade jag massor med mjuka nallar och mina fortplantningsinstinkter började dansa lindy hop i kroppen på mig. Vilken tur att jag kan behärska mig...


Men bäst av allt var ändå en Baden-Baden. I tre år har jag trånat efter den och jag tror att i år då ska jag faktiskt ge efter mitt ha-begär. 

1 kommentar:

Anonym sa...

Påflugen fråga men, har du några barn förutom dina bonusbarn? Blev nyfiken med tanke på fortplantningsinstinkternas lindy hop dansen? Roligt uttryck! :)