fredag 30 december 2011

Tiden


Julen är ett minne blott. Jag har så svårt att förstå att det har gått bara en vecka sedan skinkan griljerades. Usch vad den tiden går och ju äldre jag blir desto fortare tycks den gå. Den springer, rent av. Det känns som jag har allt mindre tid för att uppleva livet. Det stressar mig så pass mycket att jag blir förlamad.

Förresten, det är lite synd om mig just nu. För jag har blivit förkyld och mår inte alls så där på topp. Jag och Magnus har planerat att åka ut i skogen och titta på stjärnorna på nyårsnatten men nu vet jag inte hur det blir. Jag lär ligga på soffan, omgiven av näsdukar, tekoppar och böcker. Snälle Magnus har cyklat till biblioteket för att hämta ut mina reservationer. Bland annat en bok av och om äventyraren och fotografen Fredrik Sträng som jag bara längtar efter att få läsa...

Annars händer det inte så speciellt mycket i min lilla värld. Möjligen planerar jag stora förändringar men det är en annan historia...  

4 kommentarer:

kama sa...

Wracaj do zdrowia i szczeliwego Nowego Roku Ania...

kama sa...

Napisz do mnie maila ...

Maria sa...

Hej ANna! Jag kan ibland också känna så, att tiden går så fort så att jag inte hinner med att uppleva. Men egentligen så upplever jag ju hela tiden, bara det att tankarna kanske är någon annanstans. Måste bli bättre på att verkligen, verkligen vara HÄR och NU!

Maria sa...

Glömde önska: GOTT NYTT ÅR!