lördag 31 december 2011

Den där Nikon...




Det är ett strålande väder idag och jag har fått för mig att en snorig näsa mår bra av att vädras lite. Så jag gick ut en liten stund. Med mig hade jag en Nikon som jag har fått låna av Andreas. Jag ville testa. Innerst inne hoppades jag på att jag skulle upptäcka att min käre Pentax är lika bra som Nikon, milt sagt. Men lilla, lilla Pentax, den förlorar den jämförelsen, tyvärr. Nu tog jag bilder med bara Nikon för jag hade ingen ork att kånka på två tunga kameror. Så jag kan inte visa Er skillnaden men... Men jag kan min kamera och jag vet hur den skulle reagera om jag tog samma bilder med den. Det känns jättesorgligt. Jag tror att jag ska deppa en stund men först måste jag äta något för att i överhuvudtaget orka deppa.  

1 kommentar:

Laila sa...

Tycker verkligen om isbilden! Vilket härligt landskap i denna lilla värld. ♥

Det står en kamera här och blänger på mig. Den tycker förmodligen att den borde användas mer. Jag kan bara hålla med.
Men min själ har ännu inte fattat det...