onsdag 9 november 2011

Nattbilder

Jag har nyss gjort en experiment och låtit våra kameror ta en bild på parkeringsplatsen. Kamerorna ställde jag in på autoläge. Eftersom jag visste att jag skulle få långa slutartider så lät jag dem stå på en pall (jag är för lat för att ta fram stativet) för att undvika allför mycket oskärpa.

Så här här fixade kamerorna uppgiften:

Pralinen, eller Nikon Coolpix L23, min nya kompakt.


Pentax K10D, min trogna följeslagare.

Pentax Optio W60, en kompakt som tydligen tar den uslaste nattbilden men som man kan bada med utan problem.

Nu vill jag gärna ta samma bild med superduper proffsig Nikon
men jag känner ingen som äger sådan.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tycker att Pralinen och din trogna Pentax tog fina nattbilder :)
Om en liten stund skickar jag överraskningen och sedan kan du "leka" ännu mer :)))

Ooooooh, vad roligt det här är....man borde fixa överraskningar oftare :)))
Kram från Christin

cruella sa...

Jag tycker den första kändes mest "rätt".

Anna Stilla sa...

Oooo, överraskningen! Hur ska jag kunna sova nu?

Anonym sa...

Hoppas, hoppas att den hinner fram till dig imorgon!!!!

Jo, försök sov du Anna...du behöver ha massor av energi när överraskningen kommer....så att du kan experimentera :)))))

Christin