torsdag 10 november 2011

Bortom


Jag cyklade hem med Pralinen i byxfickan. Solen hade gått ner för länge sedan. Bara en orange strimma höll sig kvar över horisonten. Men bakom mig lyste månen, klart och intensivt. Jag tog en bild. En bild som hade kunnat bli mycket bättre om jag hade min Pentax med mig. Men nu var det lilla, barnsliga Pralinen som jobbade. Och är man liten, barnslig och dessutom rosa då är man inte lika duktig som en stor och tung systemkamera. Jag klappade Pralinen med omsorg och tänkte ja, ja, lilla du, vi kommer att lära oss leva med varandra. Vi kommer att fotografera våra stunder på ett enkelt och suddigt sätt. Bortom alla krav, med andra ord.

1 kommentar:

Anonym sa...

Men den här bilden kan bli häftig med lite mixtrande i PS....svart-vit, lite korn....voilá, så har du en konstbild!

Lilla pralinen gör så gott den kan, stackarn :)
Kram C