lördag 24 september 2011

Störningar


Min bodylotion verkade ovanligt tjock och trög imorse. Men jag smorde på tills en av mina hjärnceller piggnade till. Kära nån, jag kletade min kropp med hårschampo. Då var det bara att skölja bort det och börja om hela proceduren. När jag var klar då gick jag, i sällskap av den pigga hjärncellen, till köket för att göra oss en kopp te. En blick på klockan räckte till att skapa kaos. Hjärncellen fick panik som var svår att få stopp på. För klockan var ju tjugo över åtta och plötsligt hade jag väldigt bråttom till mitt värdpass på Friskis.

- Ska du åka? Redan? - undrade Magnus som åt sin frukost i lugn och ro medan han tittade på tv.
Ja, klockan är 8.20!!!

Magnus blev förvånad för tv visade klart och tydligt att klockan var 8.08.

- Men på sportklockan är det ju 8.20 - flåsade jag medan jag packade ryggsäcken.
- Vilken sportklocka???
- Aaa, jag menar köksklockan. 

Har man sådana beteendestörningar då kan man vara säker på att man är ofantligt trött. Den här tröttheten har följt mig hela dagen, även om jag inte har tagit fel på fler saker. Inte vad jag är medveten om i alla fall. Imorgon är det en ordentlig vilodag som gäller. Den pigga hjärncellen nickar instämmande. 

Inga kommentarer: