söndag 25 september 2011

Art of the streets


Jag har sett fram emot att besöka festivalen. Jag har varit laddad som 17 inför Livegraff (öppen graffitivägg) samt Stickgraffiti. Inte för att jag ville spraya eller sticka utan för att jag ville fotografera. Jag föreställde mig ett multum glada och kreativa ungdomar. Ack, vad jag ville insupa stämningen. När jag och Magnus kom till festivalområdet då var det helt dött. Det pågick någon tävling i att teckna och två kulturtanter satte upp en gipsvägg. Jag trodde att just den väggen var till Livegraff. När ingenting hände så gick Magnus fram till arrangörerna och undrade. Den öppna grafittiväggen blev inställd. Arrangörerna ville ställa ut en buss som ungdomarna skulle få måla på men kommunen samt polisen sa nej till det. Gipsväggen var till en workshop som skulle börja om ett par timmar. Jag kände mig helt snodd på konfekten ska ni veta. Stickgraffitin då? Två kvinnor som satt och stickade i ett rum. Ingen skyltning, inget info, ingenting.

Besviken som jag var så letade jag efter annan gatukonst...



1 kommentar:

Jeanette Nord sa...

Men åh så jäkla trist! Det hade ju varit världens grej med grafitti på en buss. Undras vad de trodde skulle hända....Nästa gång Anna och jag skall ut på hemligt uppdrag och pimpa Malmö med stickade budskap så bjuder vi ner dig. Du får bli vår hovdokumentatör!