torsdag 1 september 2011

Ledig


Idag har jag varit ledig och passat på att cykla ner till stan för att köpa en tunn mössa. Mina öron gillar nämligen inte att vara med och cykla oskyddade tidigt på morgonen, när termometern visar sex plusgrader. Jag och Magnus gick först till HM, lite lojal får man väl vara :)


Sedan gick vi till en sportaffär för att leta efter regnkläder. Det behöver vi båda två. Jag hittade inga sådana. Kanske för att jag inte tittade så noga efter dem utan sög mig fast vid min drömjacka. Alltså, en vit, lång Didriksons, med en sådan något längre och rundade bakdel. Den jackan har jag suckat efter i många år men inte haft råd. Fast nu kan jag faktiskt köpa jackan utan att det svider i plånboken alltför mycket. Men jag har inte köpt den än. Bara suckat, stönat och klämt på.


I ett köpcenter fick jag syn på ett saltvattensakvarium. Jag vet inte om jag har missat akvarium hittills eller om det är helt enkelt en ny attraktion. Jag blev helt begeistrad i alla dessa otroligt vackra fiskar och sjöstjärnor. 




Vi blev hungriga av besöket i stan så vi åt en bit. En riktigt näringsrik lunch som passar en yogi och en dansare perfekt :))

5 kommentarer:

Viktoria sa...

Härligt, Anna, att du fick vara lite ledig! Snygg jacka ;-) Saltvattenakvariumet har funnits sedan i våras tror jag och är en stor attraktion för min Albin, han kan stå där hur länge som helst och titta. Kram på dig

Anonym sa...

Känner igen mig; jag går också och suckar, stönar och klämmer på grejer fast jag också numera har råd. Men visst är det bra att man har kvar det sättet att tänka? Istället för att spontanköpa? Akvarium är fashinerande, jag håller med!

Maria sa...

Grattis till jobbet! Egentligen är det ju bättre att köpa den dyrare jackan som man verkligen vill ha (om man har råd), än något annat bara för att det är billigare. Jag köpte en billigare vit vinterjacka förrförra vintern och det ångrar jag...

Jeanette Nord sa...

Jag har äntligen hittat en regnkappa - en knallgrön! Tjohoo! Efterlängtat.

Måste fråga en sak, Blogger har ju gjort nån form av uppdatering ( jag hatar sånt!!!) och nu har alla mina blogglistor, arkiv etc åkt ner i slutet på bloggen. Ser inte klokt ut! Vet du vad jag kan göra åt det? Inte ens tonårsdöttrarna fattade vad som hänt. Hjääääälp!

Anonym sa...

Härlig lunch och vad glad den gula fisken ser ut!