tisdag 13 september 2011

Det blåser


Den första stormiga höstvinden är här. Den blåser hårt, bryter grenar och skriker ute på gärden.
Den tänkte välta omkull min cykel också när jag cyklade hem från jobbet. I total motvind. Det skulle nog gå fortare att komma hem om jag gick istället för att cykla. När jag väl parkerade cykeln ute på altanen då kände jag mig stark. Helt obesegrad. Kunde jag cykla i den här blåsten då kunde jag göra vad som helst, precis vad som helst. Ingenting var omöjligt.

Fast nu, nu måste jag gå ut med hunden och det vill sig inte riktigt. 
Det är ju rena stormen där ute. Den tidigare segersmaken har liksom dunstat bort.

1 kommentar:

Laila sa...

Lillskiten fick för sig att han skulle ut och spela lite boll här på kvällskvisten.
Han kom in igen ganska snabbt... Inte för att han brydde sig om regnet, men blåsten! Han var helt chockad över hur det hade blåst och röjt runt honom. Å konerna som han hade som mål hade blåst iväg.