måndag 12 september 2011

Bara måndag


Eftersom jag jobbade igår så känns hela måndagen som en tisdag. Så många gånger idag har jag blivit överraskad av att det är ju bara måndag. Jag kan dock inte bestämma mig
om det är bläh eller tjoho.

Om det är jisses, det är bara måndag. Så många dagar kvar till nästa sovmorgon.
Eller om det är jippi, det är bara måndag. Så jag hinner med en del innan nästa sovmorgon.

Så jag sitter här och känner mig en aning kluven. Jag lyssnar på Depeche Mode (minns ni dem?) och spelar luftsynth. Och vet ni vad, det lutar mot tjoho. Tänk vad lite musik kan göra... 

2 kommentarer:

Jeanette Nord sa...

Vem kan ha glömt Depeche Mode!!!! Jag hade givit mycket för att se dig spela luftsynt ;-) Tanken på dig och din synt fyllde mitt huvud med underbara bilder och plötsligt blev min måndag också tjohooo!

Tack Anna!

Maria sa...

Javisst minns jag Depeche Mode. Jag hade sk synthfläta i nacken när jag var tonåring, och kort hår i övrigt.