söndag 18 september 2011

Danspasset


Imorse vaknade jag med träningsvärk i hela bålen. Jag trodde faktiskt inte att det skulle drabba mig men det är mycket jag inte tror och sedan får jag ta tillbaka allt. Men oj, oj, oj, jag som skulle senare på dagen på ett danspass till Friskis. Hur skulle det gå? Det gick jättebra. Det var ett nytt danspass för mig och det var jättetufft. Jag hade noll koll på mina armar och ben. De for åt alla håll och levde sitt eget liv. Svetten rann och med varje låt blev ansiktet rödare och rödare. Men att dansa, det är den roligaste träningsformen enligt mig. Det är inte bara kroppen som får sin dos av rörelse. Själen får en rejäl injektion av glädje och självförtroende. Det är nog det som är det allra viktigaste när jag tränar. Jag är en blyg och tillbakadragen person. Jag låter alla andra ta plats och ställer mig alltid sist i kön till det som livet har att erbjuda. Men där, på dansgolvet, där känner jag mig stark, glad och på hugget. Efter danspasset åkte vi till Burger King. Perfekt avslutning på helgen. Nu är det soffan och en kopp te som väntar...

Inga kommentarer: