lördag 27 augusti 2011

Stressad


Ibland vill jag för mycket och försöker pressa in alldeles för många saker i alldeles för få timmar. Som idag. Imorgon ska jag jobba så min ledighet har krympt till en liten lördag. Den lilla dagen har jag fyllt med för många måste göras. Jag har glömt bort att ledigheter är till för att vila. Just nu sitter jag i en enorm röra som måste ordnas innan jag kan lägga mig. Det är nästan som att jag längtar till att få cykla till jobbet. För där är allt ordnat på ett bestämt sätt och jag slipper fundera och grubbla. Ibland är det skönt att få kliva in i min egen lagerbubbla.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ibland är kraven som ska uppfyllas på jobbet mycket mindre än de utanför jobbet! Ha det bra i din bubbla!

Anonym sa...

Viljan är stor men tiden är för liten!!!
Känner igen det där och tyvärr tycker jag det blir värre ju äldre man blir :(

Just nu har jag tusen idéer som jag vill testa och förverkliga....meeeen....INGENTING blir gjort. Det maler bara runt i huvudet...vi kanske tänker för mycket, Anna?!
Vill för mycket ?! Ja, ja...vad är en bal på slottet.....

Kom nyss hem från havet...tänk, där ute i naturen, på havet, i båten...där är allt så okomlicerat, så enkelt...
Var rädd om dig Anna!
Jag skriver ett mail till dig i veckan om lite roliga saker...
KRAM från Christin ♥