lördag 27 augusti 2011

Houston, we have a problem


En del av Er skriver väldigt kloka saker i era bloggar. Saker som jag vill kommentera men då dyker det upp problem. Stora problem. Av den typen:


Den här gången har jag försökt lämna en kommentar hos MiaMaria men det gick inte.
Jag får veta att jag inte är medlem av min egen blogg och blir nekad att lämna kommentarer. Jag har försökt med både Google-konto och OpenID men det funkar inte. Och inte bara hos MiaMaria utan hos alla Er där man lämnar kommentarer på ett likadant sätt. Jag förstår inte vad jag gör för fel men något väldigt knasigt är det.

6 kommentarer:

Handarbete/Pyssel sa...

Ja, något knasigt är det.
Ibland går det, ibland går det inte.
Det kan vara samma dag.
Jag kommenterar på en blogg och det går igenom.
Sen är jag inne på en annan blogg och plötsligt så finns jag inte.
Eller nåt...
Förut så provade jag flera gånger.
Men nu så klickar jag direkt i Anonym om min identitet inte kommer upp direkt.
Sen skriver jag själv in min bloggadress i denna rutan, så folk vet vem avsändaren är.
Så direkt anonym är jag inte.
Lycka till du med!
Och ha en fin söndag!

Ina sa...

Det brukar aldrig funka för mig heller, om inte jag ser till att jag är inloggad på min egen blogg först. Spelar ingen roll vilken sida jag är och tabbar på sedan. Finns kanske ingen logik men men.

Annas resa sa...

Men visst borde Blogger få sig en riktig uppfräschning! Det är mycket som går trögt och inte är så användarvänligt. För att inte tala om hur omständligt det är att hantera bilder här...

Bättre borde Blogger-teamet kunna. :(

Jeanette Nord sa...

Händer mig också ibland. Kan göra mig SÅ arg, speciellt när man skrivit en lång kommentar! Suck! Jag kan bli så trött på det digitala....idag försvann plötsligt min möjlighet att länka från facebook. Förmodeligen nån säkerhetspryl men inte sjutton vet jag hur jag skall få allt tillbaks till det vanliga igen. Dubbelsuck!

Kramar i mängd
Jeanette

PS Så fin du var på yogabilderna! Önskar jag hade sån kontroll över mina muskler. Skall börja på zumba i slutet på september. Hoppas det hjälper ;-)

Anna Stilla sa...

Jag känner en viss lättnad att vi är fler. Jag har börjat misstänka att det är jag som gör fel.

Blogger, skärpning!

Erik "Semlan" sa...

Då har du ändå en blogg på rätt ställe!
Jag seglar vidare med min blogg bland en massa modebloggar och annat på blogg.se. Men jag vill ha det som hos dig, då kan jag kommentera också.
Namn och url verkar vara bra!
Intressant, jag trodde alla med blogger kunde kommentera...
Ibland skriver jag om detta bland mina egna kommentarer, som i "snart slut". (Kolla om du vill.)
Inte alltid lätt i datavärlden.