tisdag 30 augusti 2011

Stillheten


Strax efter klockan fyra. Då rusar alla till sina bilar och cyklar och skyndar sig hem. Jag brukar sätta mig i solen och vänta några minuter. Efter nio timmar på benen och i ständig rörelse känns det oerhört skönt att bara sätta sig och andas ut. En kollega från kontoret gick ut ur huset.

- Jobbar du sent? - undrade hon
- Nej, jag har slutat men jag varvar ner.
-Jag varvar ner när jag cyklar hem.

Ja, men hon jobbar på kontoret och jag i produktionen. Våra kroppar törstar efter olika saker. Hennes efter rörelse och min efter total stillhet. Kollegan satte sig på sin cykel och jag på min. Jag cyklade vidare till Friskis, till mitt Dans Fuego - pass. Och nu finns det inte mycket kvar av mig. Kroppen är uppe än men själen har somnat för länge sedan. Det är väldigt oklokt att låta kroppen och själen vara så osynkade med varandra. Det straffar sig alltid så nu får även kroppen gå och vila sig. Gonatt på Er.

Inga kommentarer: