söndag 17 juli 2011

Nunotovning





Om nunotovning har jag läst lite här och där och blivit alltmer sugen på att testa själv.
Idag har det varit en perfekt dag för lite tovning ute på altanen. Nu är jag en sjal rikare. Sjalen känns som en impressionistisk målning (i mina ögon) och den är len och varm och min.

Jag har tovat på gasväv som jag först färgade grön. Ullen är merinoull i olika gröna nyanser. Tidigare i veckan tovade jag en liten provlapp och den krympte något oerhört så nu har jag tagit i rejält. Jag la ullen ganska glest just för att få en spindelnätseffekt. Det svåraste med att tova var att ha koll på våra djur som trodde att jag bäddade åt dem där ute på altangolvet.

7 kommentarer:

Libe sa...

så väldig vacker :)

Anonym sa...

Very nice!

Anna sa...

Alltid lika imponerad av allt du gör! :-)

✿Ewa sa...

Vackert, som vanligt! :)

Anonym sa...

Snygg!!!!

Martin

Anonym sa...

Så fin....de gröna tonerna passar dig så bra! Du är ju ett av skogens barn

C

Anonym sa...

Du är ju helt fantastisk!! Jag är så glad att jag blev tipsad om Din sida!

Hälsn,
Mai Fernqvist