måndag 18 juli 2011

Det gudsförgätna




Det finns en plats här på jorden som jag tycker är lite läskig och spännande på en och samma gång. Jag får hjärtklappning när jag besöker den platsen. Länge har jag tänkt att det är ett gudsförgätet ställe. Men så är det ju inte. Gud har inte glömt att blåsa liv i det. För livet finns där. Det ser bara ut som att människor har glömt bort den platsen. Givit upp tankar om att vårda den.

En sådan plats finns också någonstans djupt inom mig. Min själ. Min inre röst som jag tystar ner och låtsas att den inte finns, att jag inte hör hur den viskar om vad som är rätt och fel. Jag kör ett gammalt race och hoppas på att det ordnar sig ändå. Men det kommer aldrig att ordna sig för alla vi, var och en, har en uppgift här på jorden. Om man låtsas att man inte vet något om den så hamnar man i en bana som leder en in i rastlöshet och bitterhet. Jag är så tacksam för att jag har min blogg. Den är som en spegel för mig. Att skriva här är som att gå i terapi. Här kan jag sätta ord på det som skaver mig. Även om jag gör det på ett indirekt sätt (för att behålla min egen integritet) så känns det bra i alla fall. 

Ikväll känns den gudsförgätna platsen inom mig lite mindre skrämmande.
Tack för att jag får skriva och tack för att ni läser.   

8 kommentarer:

Marlene sa...

Tack för att du påminner mig. Dina ord väcker mig.

Anonym sa...

Söta Anna.....
vilken underbar plats du har hittat....jag tycker inte alls att den är läskig. Den är magisk....
Den översta bilden, ser du de vita blommorna där? De kallar jag för änglatrumpeter...
Gå dit ofta , Anna...det är ett sagoställe!

En sak till....det är inte du som ska tacka oss, det är vi som ska säga TACK....för att du lägger ner din själ här och låter oss ta del av dina tankar och vackra bilder!

Skickar ett mail alldeles strax!
KRAMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMM

C

Pia sa...

Tack ska DU ha Anna för att du delar med dig av dig själv och dina UNDERBARA bilder <3

Mia sa...

Du är duktig på att sätta ord på tankar. Känner igen mig själv i dina ord. Tack!

Alexandra sa...

Och jag tackar dig för att jag får läsa här. Dina ord och dina bilder är som balsamför själen.

Jag är precis i samma sits som du, när det gäller jobb och den stora tröttheten. Men hur trött jag än är så måste jag titta in här varje kväll innan läggdags. Tack du!

/Alexandra

Erik "Semlan" sa...

Gillar dina foton. Men såklart även dina texter som är trevliga och tänkvärda. Tycker du har hittat en bra nivå på dina inlägg. Inte alltid jag kommenterar men brukar titta in regelbundet. Visst går livet i vågor, både med det inre och det yttre.
Antar att Magnus blev glad över romflaskan. :-)

Anna Stilla sa...

Tack så mycket allihopa! Era ord gör mig väldigt glad (och generad) och ni ger mig massor med energi!

Maria Öhman(mimson) sa...

TAck för att du skriver så fint och berättar om dina innersta tankar.