lördag 18 juni 2011

För att...


Lördag. Förmiddagstimmarna. Jag sitter i morgonrocken och slätar den djupa rynkan mitt i pannan. På soffbordet ligger det massor med olika facktidningar som jag har tänkt bli av med. Utan att läsa dem först. Och så ska jag dricka lite te i hammocken. Eller kanske ska jag göra något annat. Bara jag får vara hemma och gärna ifred. Jag vill ha tiden och ledigheten för mig själv. Därför har jag tackat nej till både värdpasset på Friskis, utflykten till Stockholm och ett brakparty ute på landet. Jag är ovan vid att tacka nej och avboka. Det är inte alltid det lättaste att göra någon annan lite besviken eller ledsen. Men när min egentid har krympt till några få lördagstimmar då måste jag. För att inte gå under. För att få behålla mig själv.  

3 kommentarer:

Libe sa...

Det är så skönt att bara vara - för sig själv :) och jag håller med dig om att det är svårt att säga nej , speciellt om det är något som jag gärna skulle vilja vara med på ..

Anonym sa...

Du är så klok , Anna!


C

Anonym sa...

Så klokt, så klokt!