lördag 25 juni 2011

En somrig promenad


Det svider ibland att jag inte har någon semester i år. Att sommaren går förbi mig, iklädd i siffror, tunga lyft och trötthet på eftermiddagar. Då gäller det att göra det bästa av det man har och det är det jag försöker av hela mitt hjärta. Att gå på en somrig promenad genom stan och upptäcka detaljer som man kanske inte lägger märke till annars är ett sätt att få lite semesterkänsla.  






Och när jag kommer hem, vrålhungrig och med solen i själen, då bjuder jag mig själv på en riktigt somrig lunch. Och ett glas kall, bubblande cider.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken fin profilbild du har lagt in Anna!
Så vacker du är där, tillsammans med trädet........och dina bilder i detta inlägget är mycket fina
och talande vardagsbilder. Det där trädet som planterat sig i tegelnischen....vilken överlevare! Precis som du, Anna....du klarar den här sommaren, trots att du inte har någon semester.

Vet du vad jag hittade på en ö nu i helgen när vi var ute med båten ?!

Kantareller !!!!!! YES!
Och här hemma i skogen börjar även blåbären bli mogna ....härliga tider!!!!
Stor kram till dig från Christin ♥

Anonym sa...

Jag skulle vilja ha ett helt album av dina foton och bara sitta och bläddra i en kall vinterdag!