lördag 30 april 2011

Tillsammans med tuppen


Varje morgon går jag upp samtidigt som tuppen. Motorvägen är fortfarande relativt tyst, solen har nyss sagt hej till världen och daggdroppar hänger tungt på gräset. Hela veckan har jag drömt om en sovmorgon, fantiserat om hur skönt det kommer att bli att få sova ut, hur härlig sängen kommer att kännas när man inte behöver lämna den i all hast. Och vad händer en ledig lördag? Precis! Jag vaknar när tuppen har vaknat. Det är otroligt hur den inre väckarklockan ställer om sig. Vad gör man då? En skogspromenad i den tidiga vårsolen känns inte alls fel så ut med mig.



2 kommentarer:

Maria sa...

Underbart vackra bilder. Speciellt den nedersta. Jag önskar mig ett makroobjektiv!

Anonym sa...

Kolla på ormbunken....ahhh, du har kommit riktigt nära här!
Bra kämpat , Anna!


Christin