tisdag 28 december 2010

Skenet bedrar


Det är livsfarligt att lämna hemmet nuförtiden. Man kan halka och slå sig hårt. Är man som jag och går runt i tunga kängor med grov, räfflad sula så är risken förstås mindre. Men alla gör inte det och absolut inte Den Gamla Tanten som korsade Fristadstorget. Tanten gick med små steg och plötsligt, baamm och så gjorde hon en praktfull bakåtvolt. Inte så långt ifrån henne stod det ett gäng killar, alla med ett utseende som kan dirket kopplas till Al Qaida. De pratade livligt med varandra (undra om de planerade något dumt) men när Tanten halkade så avbröt killarna samtalet och sprang fram till Tanten. De hjälpte henne upp, höll i henne en stund för att stackarn skulle få återhämta sig, släppte henne och bytte några ord. Jag vet inte vad de pratade om men jag såg att de skrattade, både Tanten och Al Qaida- kandidater. Sedan återgick allt till det normala igen. Tanten fortsatte att trippa över torget och killarna fortsatte med att smida onda planer.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Jag ler nu....
du är för rolig Anna!

man ska inte döma någon efter utseendet.......det fick vi ju bevis på här, i detta fallet :)))

Men bilden , Anna....kan inte sluta titta på de vackra lärkkottarna...älskar dem, har massor här hemma som jag plockat i skogen.

Tjolahopp ♫

Anonym sa...

Glömdeju...
Kära hälsningar från Christin (Clara)

Laila sa...

Men så underbart fina kottar!

Ja du... Det var det där med att allt inte ser ut som man tror. :-D
Tänker på en gång när jag var i Göteborg. Mot mig i en gång kommer den mest mörka person jag någonsin har sett och var 2 meter lång säkert. Bara vi ensamma där och han går rakt emot.... Jag han fundera mycket på vad jag skulle skydda mig med när han skulle våldta, råna, slå ner mig.
Med ett stort brett vitt leende och på bred göteborgska frågan han var klockan är och gick sen glatt vidare!

✿Ewa sa...

I love that!
Både bilden och din berättelse, tack!

Anonym sa...

Vilka fina bilder du bjuder på!

EvaP sa...

Fin bild. Extra fin till och med.