fredag 31 december 2010

Om ett år


Och så tar ett år slut och jag är väldigt glad för det. Det har varit ett tungt år för mig och jag vill bara sudda bort det från mitt medvetande. I slutet av året har jag inte ens kunnat hålla masken. Besvikelsen och bitterheten har läckt in i bloggen, tyvärr. Det värsta är att jag vet att de närmaste dagarna, kanske veckorna, blir likadana. Det känns skönt att ett bedrövligt år tar slut samtidigt som det känns olustigt att ett nytt år börjar.

Jag skriver inte dessa ord för att jag trevar efter medlidande eller empati. Jag skriver dem för min egen skull. Om ett år, när jag bläddrar bland mina inlägg vill jag läsa dessa ord och le. För om ett år kommer mitt liv att bli bättre än någonsin. Det lovar jag mig själv.

6 kommentarer:

✿Ewa sa...

Fina du! Jag önskar att ditt 2011 blir fyllt av glädje, ljus & massor av bus. Vår lilla gäst här hemma älskar sagopåsen...ludenben slängs långväg varje gång påsen öppnas :), getterna får stå parad och färger övas. :)

Anna, hur har du gjort etiketter på högerkanten?

Varma hjärtefyllda kramar till dig

Jeanette Nord sa...

Käraste Anna!
Håller tummar och tår för att 2011 blir ditt år!

Kramar i mängd
Jeanette

Erik "Semlan" sa...

Ett vackert foto! Visst vill vi gärna se ett bra år framför oss, det som startar idag. Din personliga önskan tror jag gäller för många av oss. Hoppas och tror att du får ett bättre år 2011 Anna. Din inställning är bra, så en stor varm kram till dig.

Toril sa...

Ja jag håller mig dig..jag känner det samma just i detta nu..året som gått har varit tungt och just i detta nu ser jag inte mycket till bättring..men jag hoppas, jag lever, jag andas...kramar dig hårt och önskar oss det bästa året på mycket länge, eller hur?

Laila sa...

Man behöver inte söka medlidande. Man kanske bara vill skriva av sig, få det ur sig också. Det är din blogg och du gör som du vill! ;-)

Jag förstår dig och jag hoppas att även ditt 2011 har mer trevliga saker i bagaget än vad 2010 hade.
Kom så kämpar vi på tillsammans. ♥

Anonym sa...

Det är det som är så fint med din blogg, man får följa dig i din utveckling i ord och bild. Och livet är ju så, det går upp och ner.

Önskar dig en god fortsättning på det nya året Anna!!