lördag 25 september 2010

Firefox vs Explorer


Jag har inte stickat en enda millimeter på min halsduk.
Jag har nämligen somnat och sovit så gott som hela kvällen. 
Nu är jag tillbaka vid datorn för att vänja mina ögon vid Firefox. Magnus har nämligen bytt webbläsaren och jag och foxen känner oss inte så bekanta med varandra än. Men jag blir irriterad på de små ändringarna som den nya webbläsaren har med sig. Jag är en vanemänniska.

Har någon av Er Firefox? Det sägs att den är bättre än Explorer men varför? Själv kan jag inte se någon förbättring alls.  

2 kommentarer:

Johanna sa...

Jag har haft firefox så länge som jag har haft laptop. Jag gillar den för att det är färre buggar än med explorer, jag gillar filhämtaren bättre, gillar systemet med bokmärken och bokmärkesflikar bättre och så gillar jag att man kan välja olika teman. Vet inte om man kan välja teman på explorer? I vilket fall så väljer man teman här: https://addons.mozilla.org/sv-SE/firefox/themes/

Och just det, jag gillar att firefox har ett smidigt system för att rensa ut historik och hålla koll på alla sina tillägg :)

Anna Stilla sa...

Tack Johanna! Det var en hel hjälpbok du har skrivit :)