onsdag 14 juli 2010

Rikta rätt

Ilska är en form av energi. Tycker jag. Om man riktar fel sin ilska så förlorar man den energin. Att skriva i bloggen att jag var så arg på a-kassan var att låta ilskan flöda genom cyberspace utan någon nytta alls. Jag bestämde mig för att samla min ilska i ett mail till självaste a-kassan. Jag berättade för dem, precis som jag berättade för er, hur missnöjd jag var med deras sätt att formulera brevet.

Och vet ni vad?

Idag har jag fått ett väldigt fredligt svar. Och de gör om förmuleringen och tackar mig för mina synpunkter. Och jag, i min tur, är väldigt tacksam för att de har tagit mig på allvar. Faktiskt. Jag riktade ilskan dit den hörde hemma och det har gjort nytta, istället för att förgöra mig.

1 kommentar:

✿Ewa sa...

Du reagerade, tog sen ett steg tillbaka och reflekterade...sen kunde du koncentrera orden till A-kassan så att det gav rätt effekt. Visst är det skönt när effekten blir så bra :). Utan reaktionen+ reflektionen kanske det inte hänt.
Kram