tisdag 13 juli 2010

Lite ilsken, nej förresten...

Mycket ilsken är jag! Över en förmulering! Jag har fått ett brev från min a-kassa där det står:

Kommunals a-kassa vill göra dig uppmärksam på att du inte betalat hela medlemsavgiften för april månad. Detta beror på en felaktig återbetalning som gjordes till dig 4 maj 2010.

Sedan kommer det några rader med hot om att jag kommer att bli avstängd från a-kassan om jag inte reglerar avgiften. Hur i hela världen kan dem lägga skulden på mig??? När i själva verket är det a-kassan som har gjort ett misstag genom att återbetala något till mig. Missförstå mig inte, jag är inte arg på att de vill att jag ska reglera det. Det är självklart att misstagen sker och man ska ställa allt till rätta så gott man kan. Men att påstå att JAG INTE HAR BETALAT något när jag har gjort det är ett slag under bältet. Jag har faktiskt betalat, så skötsam som jag är. Jag känner mig kränkt av deras klumpiga uttalande. De skulle kunna skriva att det fattas en del av avgiften för att... Men inte fanken att jag inte har betalat. Man ska kunna stå för de misstagen man begår, även om man är en a-kassa!!!!

1 kommentar:

Estella sa...

vad irriterande!!! Jag förstår dig...