tisdag 13 juli 2010

Bo Balderson

- Anna, du måste läsa Bo Balderson - sa Magnus för ett bra tag sedan. Sedan dess har han, med jämna mellanrum, frågat Har du läst? Har du börjat? När ska du läsa? När ska du börja?

Och jag har alltid svarat med ett tydligt darrande i rösten Ja... hm hm, nej, inte än. Snart. Men titta, den ligger på sängbordet, titta, jag ska läsa den. Nej, men inte idag. Imorgon kanske, ehm ehm.

- Magnus, du måste läsa Alkemisten - sa jag någon gång under tiden då han frågat och jag lovat att läsa Bo Balderson. Och Magnus läste Alkemisten i ett nafs.

Nu är han på väg hem från sin cykelsemester och jag har tänkt vara en oerhört snäll sambo och faktiskt följa hans rekommendation. Han kommer att bli glad när han finner mig i hammocken tillsammans med Bo Balderson. Jag läser Statsrådet sitter kvar. Och jag tjuter av förtjusning. Jag har blivit kär i bokens språk! Underbart!

Mina vänner, ni måste läsa Bo Balderson! /Om ni inte har gjort det än så klart/

Inga kommentarer: