onsdag 14 april 2010

Potatissäcken på acroyoga



Idag har jag testat något alldeles nytt för mig. Acroyoga. En kombination av akrobatik och yoga. Jag är ganska svårflörtad person men efter yogan kom jag hem som på vingar. Benen skakade av trötthet, axlarna värkte men hela mig var så upprymd. Jag drabbades av ett lyckorus. Numera har ruset gått över till en stillsam harmoni men imorgon ska jag på acroyoga igen :)

Dessvärre kom jag till en tragisk insikt. I tre år har jag suttit i soffan och ätit choklad. Inte nog med att jag har lagt på mig ganska många kilon så har jag också säckat ihop totalt. Kroppen vill inte lyda mig, jag känner mig så stel och klumpig. En säck potatis ska jag säga er. Som tur är så kan man faktiskt jobba bort det.

På bilden ser ni yogafröken som bas och så potatissäcken, alltså mig. Jag är uppe i luften.

6 kommentarer:

Smilla sa...

Det låter jättekul, var hittar man sån yoga?

Pia sa...

Toppen :) Själv har jag bara provat på stående yoga....

Anonym sa...

MEN va coolt! :)

Ancan sa...

Jag kör "vanlig" yoga och jag gillar det kanaonmycket oxå :)

Fia sa...

Åh vad häftigt. Vad modigt! Inte alls särskilt likt en potatissäck faktiskt.

Anonym sa...

Jag tycker om potatis.... :-)

Namaste
magnus