fredag 16 april 2010

Gissa bajset

Idag åker jag till Göteborg och är tillbaka om ett par dagar. Det kommer att vara tyst i bloggen. Åtminstone från min sida för jag hoppas att ni vill vara med och leka gissa bajset. Man skulle kunna tro att en kvinna som närmar sig 40 borde ha lämnat kiss- och bajsåldern för lääänge sedan. Ja, det skulle man kunna tro men gör man det då har man fel. I alla fall när det gäller mig. Jag har strövat i skogen och fotograferat olika bajsklumpar. Här ser ni 6 bilder på olika kulor och högar, kan ni gissa vem som har lämnat dem efter sig?











7 kommentarer:

Libe sa...

Kära nån såna svåra frågor du ställer :D en utav dem är harpluttar så mycket vet jag... Jag får hålla utkik efter svaren :) Trevlig helg / Elisabeth

Ancan sa...

jag vet inte om man ska vara glad för att man känner igen en del bajs :)

Men nog har du lite hästbajs, älg, hare och grävlingsbajs på bilderna...eller?

Pernilla sa...

På 1 svarar jag hare på 2 älg på 3 är det svårt när man inte vet storleken men kanske räv eller hund eller grävling på 4 kanadagås på 5 rådjur och på 6 utter?
Jag är skrämmande okunnig i bajskunskap. Men kiss och bajsåldern har ingen ålder, det är ett tillstånd som man antingen har eller inte har. Jag har.

Erik sa...

Hoppas du tar tåget eller bilen till Göteborg. Flyga verkar svårt just nu. Bajsgissandet överlåter jag till "skogsmullegänget". Hoppas du får det riktigt trevligt i Göteborg Anna! :-)

Anonym sa...

Precis som vi i femman :)
På 1 svarar jag; hare. 2; älg
3;rådjur 4; grävling 5; häst och 6 (om du nu syftar på stenklumparna och inte kladdet på en av dem) måste vara din starka sambo som staplat!

Anna Stilla sa...

Hej mina goda cybervänner!

Roligt att ni var så modiga och gissade på bajs :)

1. Absolut hare. Det var en torr, lite tillplattad klump.

2. Nummer två är hjortbajs. Älgbajset är lite knubbigare, kortare och har en något trekantig form.

3. Jag förstår att det var svårt att gissa eftersom man vet inte vad det är för storlek på den klumpen. Det var ett vildsvin som lämnade den :)

4. Räv. Rävar tycker om att bajsa på stubbar eller små kullar.

5. Häst.

6. Dinosauriebajs :) Det är min vilda fantasi som svarar.

Perislja sa...

Då är jag förlåten. Vi har varken hjort, vildsvin eller dinosaurier häruppe. Okej några finns det i kommunstyrelsen men de är rumsrena så det gills inte. Hästbajs är ju fusk! Det skulle ju vara vilda djur, trodde jag. :(
Det där om räven visste jag inte. Deras bajsidéer.
Tänk om jag skulle låta min flock bajsa och så gissar ni bajset. Vad tror du. Fast mannens hög skulle inte rymmas i bild. Mouhahaaha!