måndag 19 april 2010

Blåmärken

Min kropp värker. Sedan någon vecka tillbaka rör jag på mig ordentligt. Acroyoga, promenader, cykling och imorgon ska jag på gym. Jag har lovat mig en stark, fin kropp och en själ i balans. Utan några genvägar. Jag satsar fullt. Det syns på kroppen. Mina ben är täckta med stora, blåa fläckar som vittnar om min beslutsamhet.

Jag vägde mig den 15 april och bestämde mig för att väga mig varannan vecka, inte oftare. Det är också en form av träning. Egentligen vill jag hoppa på vågen ca 10 gånger om dagen för att kolla om den där röda pilen har rört sig något på skalan. Jag får behärska mig och vänta tills nästa väga-sig-datum. Om jag har lyckats med att tappa ett par kilo då ska jag belöna mig med något fint. Inte mat och inte kläder. Kläder ska jag handla när jag uppnår min målvikt. Då ska jag shoppa lös!

Imorgon kommer svaren på gissa bajset. Ikväll vill jag bara sjunka i soffan och låta kroppen vila sig.



Ett jätteblåmärke på min höft.



Och massor med mindre blåmärken på insidan av låret. Det ser likadant ut på det andra låret :)

1 kommentar:

Maria sa...

Duktig ANna! Jag är också igång nu. Mycket motiverad, hoppas att det ska hålla i sig.