fredag 29 januari 2010

Mount Everest








Jag vet att många är just nu trötta på vintern men visst har den varit sagolikt vacker i år? Vinter kan nog inte bli finare än så här. Vi tog en promenad längs Hjälmare kanal. Vi fick pulsa i knähög snö för ingen annan hade gått där före oss på ett bra tag. Eftersom jag tränar varje kväll att ligga i soffan (och det gör jag väldigt intensivt) så var jag riktigt slut efter bara några meter men jag ger inte upp så lätt. Jag föreställde mig att jag var en äventyrare på väg till att bestiga Mount Everest, utan syrgasmask: oooo så ett steg till, flåsa, flåsa, flåsa. Och så igen, ett steg till. Och så vidare...

Plötsligt fick jag syn på en restaurang-skylt. De har väl inte hunnit bygga något på Mount Everest? Bilder av grillade revben och T-bone stekar trängde sig under mina halvslutna ögonlock. Men ack, snacka om besvikelse. Restaurangen var igenbommad och jag hade inget annat val än att gå ner på jorden, åka hem och ta en macka.

2 kommentarer:

kama sa...

O rany Kuzynka,cos zmalalas :)

Laila sa...

Jag har det hellre så här än att det är grått, blött och slabbigt. Dessutom är det lättare när ljuset reflekteras i den underbara snön.

Sen kan man bestiga världens högsta snöberg också om man har Fredriks fantasi.