lördag 30 januari 2010

Jag hoppas



Jag har skaffat mig en tjock och rejäl kalender, med mycket plats för anteckningar. Under de senaste åren har det räckt med en lapp på kylskåpsdörren. Jag har inte ens haft någon klocka att ständigt titta på. Mobilen har legat i en låda, urladdad och dammig. Jag har levt ett liv som många kan bara drömma om. Eller fasa sig över.

Men jag vet att året 2010 kommer med många förändringar. Jag kommer att slungas in i det hektiska livet som präglar vårt samhälle och som anses vara normalt. Tror jag. Och då räcker det inte med lappar och kylskåpsdörren. Då behövs det en tjock kalender. Redan nu har jag fått skriva att den 3 mars då är jag väldigt upptagen. För att inte tala om 15 juni. Jag är inte riktigt van vid det men jag hoppas att det nya livet som väntar på mig är fullt av glada glimtar.

2 kommentarer:

Estella sa...

Lycka till med nya livet! Det kommer nog att bli jättebra när du har vant dig! Det brukar vara så, är min erfarenhet...
Jag har också nyligen påbörjat ett nytt liv, från att vara bekymmersfri student till ansvarstagande vuxen med ett "riktigt" jobb. Det har känts lite överväldigande ibland, men samtidigt roligt och det blir lättare med tiden tror jag...
Kram

Anna Stilla sa...

Tack Estella!