torsdag 28 januari 2010

Tråkiga Högen



Den här högen har plågat mig i någon månad nu. Kanske ännu längre. Fakturor, papper att fylla i, papper att sätta i pärmar, dokument att läsa igenom, kassaböcker att uppdatera. Usch, bara tråkigheter. Till råga på allt så har jag fått ett brev från Försäkringskassan och breven därifrån kommer sällan med något positivt budskap. Jag la brevet på toppen av mitt måste-gå-igenom berg och under brevet la jag två paket som skulle fungera som plåstret på såret. Eventuellt. Beroende på vad Försäkringskassan har meddelat mig. Brevet var dock inte så hemskt som det brukar vara och jag gick fort över till att öppna paketen. Nästan som på julafton!



En ugglestämpel...



Material till två små waldorfdockor...

Och sedan kämpade jag i flera timmar för att krympa högen. Till slut var jag klar. Men jag kan inte förstå varför i hela världen jag tar inte hand om tråkigheter på en gång. Så fort som de dyker upp. Varför staplar jag det ena eländet på det andra och låter det bli till en stor eländig hög? Usch säger jag bara...

9 kommentarer:

Gammal Kärlek sa...

Håller med Dig, skapar också en sådan där hög härhemma...

Kram

Anonym sa...

Hej, jag har oxå en sån tråk-hög..

blev förälskad i din uggle-stämpel, var har du köpt den?

/Monica R

Anna Stilla sa...

Stämpeln har jag köpt på Tradera. Den kommer från Inkadinkado.

http://shop.eksuccessbrands.com/dept/Wood/Birds.aspx

Gammal Kärlek sa...

Jo, jag har flyttat som Du förstod :-)

Kram

Nitida sa...

Förstår dig verkligen med högen, för jag har en tendens att göra likadant. Jag samlar i olika högar bara. Men det är underbart skönt när man gått igenom allt.

Pia sa...

Högarnas mästare är jag. All tråkig post och "måste göra" hamnar allt som oftast i en hög.Tittar på högen som suger all kraft ur mig.Bättre att ta hand om allt direkt;men nej då.Nya högar dyker ständigt upp-suck

Toril sa...

Ja om man bara visste varför man gör konstiga saker...
Ha en fin helg

Unknown sa...

Jag försöker att ej ha någon tråkhög.. Men jag har en pärm som måste tas tag i. Men det gör jag en annan dag! hi hi!!
Fina saker du fick!

Må gott!
//Cissi

Laila sa...

AAAHHHHH... En ugglestämpel jag inte sett förut. Nä då, jag är inte yrkesskadad. ;-) Jag har älskat ugglor sen jag var liten. Den där måste jag ge mig ut på jakt efter.